Seminarium 3

”Abstract • The transformation of a picture book into a film is a special case of film adaptation because this process involves inherently intermedial qualities. In media literacy terms, when viewers look at a picture book that has been made into a film, they familiarize themselves with the story’s imagery and plot, which makes it easier for them to comprehend the techniques employed by the film to create meaning. The Oscar-winning short film The Lost Thing is exemplary of this, as it narrates the same story as the original picture book, dealing with social as well as existential issues. This comparative analysis focuses on the two different narrations of this story with regard to the literacy skills required to comprehend them. Keywords • animation, film adaptation, media literacy, narration, picture books, visual literacy ”


Animation är en egen from av filmmedium som fungerar likadant som en filmad med kamera bara att man animerar i 2D, 3D eller stop motion. Animation är både öppet för lärande i skolan och för vuxna is samhället, exemple på hur animation fungerade som ett sätt att förklara vad dyxleksi var så fick jag se en animerad infromativ film om det . Filmen både visade en kort historia på ett roligare sätt samt så fick jag både se och höra filmen . det Gjorde det lättere för mig att komma igåg och förstå filmen. Detta är bara ett exemple på hur man kan använda sig animation på ett lärande sätt som gör det lite mer minnesvärt.

Citat från boken , Tydecks, J. (2013) The Lost Thing.  sida 1

I denna video så kollar kritiken upp varför ser man animation något riktat till barn nåt jag tycket var att bra svar i artikeln Kümmerling-Meibauer (2013) Introduction: New Perspectives in Children’s Film Studies. (6 s.)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *